Wegens mijn onregelmatige diensten binnen de luchtvaart kwam ik via een collega terecht bij het Leidsche Tuynhuis om wille van hun klasje van flexibele opvang. Goed product om opvang te bieden tussen 0700 en 1900, minimaal 4 uur.

Wat vooral goed is van hen is de mogelijkheid om op het laatste moment toch nog uren te kunnen wijzigen. Het komt tevens niet vaak voor dat de opvang niet mogelijk is, zolang je maar op tijd bent met aanvragen. Erg lekker en rustgevend!
De website werkt prima, is makkelijk en duidelijk in gebruik en het is leuk om geregeld foto’s te krijgen in het schriftje, plus de rekeningen.

Gedurende de periode dat ik mijn opleiding tot vlieger moest afmaken mocht ik zelfs in de ochtend op de dag zelf nog afzeggen zolang er geen ander kind benadeeld zou worden. Dus dat is flexibiliteit ten top en dat is zeker buiten het boekje wat ik alleen maar kan waarderen.

De ingredienten voor de maaltijden worden aangeschaft bij een leuke eenmanszaak voor Station Leiden Lammenschans ipv een massale supermarkt wat ik een originele opzet vind en de man ook met heel mijn hart gun, daar ikzelf er ook nog wel eens kom.

Regen of zonneschijn, alle medewerk(st)ers zijn allemaal even aardig en vrolijk, altijd in voor een praatje terwijl er tig koters in de tussentijd rondrennen.

Persoonlijk ben ik niet erg onder de indruk van het gebouw, ik persoonlijk hou niet zo van wat gedateerdere gebouwen.
Ophalen door iemand anders gaat in goed vertrouwen nadat je het gemeld hebt. Heel mooi en zo hoort het. Maar toch denk ik dat we zeer jammergenoeg in deze maatschappij toch een legitimatieplicht moeten invoeren indien er een andere ophaler komt dan ouder of voogd.
Af en toe is het moeilijk om het kdv telefonisch te bereiken in de namiddag indien men bijvoorbeeld verlaat is en je ze wilt informeren.

Deze 3 punten wegen verder niet op tegen de overige genoemde positieve punten en ik ben zeer tevreden met Het Leidsche Tuynhuis. Zeer goede keus geweest.

Sergio Moya Boom & Agnes Aymerich Sanesteban
14 december, 2018